Jó gyakorlat-kereső

Technológia
Település

Vízkárelhárítás patakmeder rendezésével

Hosszúhetény

A hosszúhetényi pataknak több, mint 3 km hosszan van belterületi szakasza, melynek karbantartása nem volt megoldható. A meder rendezés során készültek burkolt szakaszok a meglévők javítása mellett, továbbá a földpartos szakaszokon a megfelelő koronaszint kialakításával tudtuk biztosítani hogy hasonló áradás ne történhessen.


Gyenesdiás Nagyközség úthálózatának kerékpárosbarát fejlesztése Algyenes-Aldiás kerékpáros barát településrész kerékpárosbarát fejlesztése

Gyenesdiás

Jelen pályázat a Felhívás Területspecifikus mellékletének 1.2 pontjában szereplő, rendelkezésre álló források közül a "minden megyei szereplő számára elkülönített indikatív keretösszeg" forráskeretre irányul. A projekt területspecifikus értékelési szempontjainak érvényesülése: 1.1. A pályázó által a 2007-2013-as időszakban uniós költség vetési forrásból finanszírozott operatív programból elnyert pályázati támogatás visszafizetésére, szabálytalan felhasználás miatt, illetve bármilyen szabálytalanság miatt nem kellett. 1.2. Gyenesdiás Nagyközség Önkormányzata stabil költségvetéssel, illetve pénzügyi alapokkal rendelkezik. Hosszú távú működése szakmai felügyelet mellett biztosított. A projekt hiánypótló beruházás a településen és a régióban. A fenntarthatósága teljes mértékben biztosított hosszú távon, illetve a projekt terveiben látható, hogy a beruházás megfelelő minőségben és szakmai odafigyeléssel valósulna meg. 1.3. A projekt megvalósításához a támogatás odaítélése esetén hitel felvétele nem szükséges. 2.1. A projekt előkészítettsége az alábbiakat tartalmazza jelenleg: - komplett tervdokumentáció - érintett ingatlanok tulajdonosainak hozzájárulásával 2.2. A fejlesztés ösztönzi a lakosság munkaerő mobilitását, mivel a megvalósítani tervezett útszakasz elősegíti a település keleti és nyugati végpontjainak gyors, kerékpárral való megközelítését, így a vendéglátóiparban dolgozók, illetve a szezonális munkavállalók is könnyen megközelíthetik a strandokat nagy forgalmi igénybevétel esetén is. 2.3. A két strand az év legnagyobb időszakában a legkeresettebb célpontja Gyenesdiásnak. Amennyiben lehetővé tesszük, hogy az autósok biztonságosan le tudjanak parkolni a község nyugati szélén és kerékpárral könnyedén meg tudják közelíteni a strandokat, úgy azok elérhetősége nagy mértékben javul. 3.1. Véleményünk szerint a foglalkoztatás megtartásához mindenképpen hozzájárul a beruházás megvalósulása, hiszen az idegenforgalmi szezonban rendkívül nehéz a megközelítése jelen területnek. 3.2. A fejlesztés az alábbi önállóan nem támogatható tevékenységeket is tervezi megvalósítani: - kerékpártámaszok, kerékpártárolók, B+R kerékpártárolók kiépítése, csomópontok átalakítása, kerékpáros pihenőhely kiépítése, biztonságot fokozó megvilágítás kiépítése, zöld-terület építés - járda kiépítése lakott területen belül, közlekedésbiztonság javítása - akadálymentesítés megvalósítása - megújuló energiaforrások bevonása 4.1. Gyenesdiás Nagyközség Önkormányzata a 2007-2013-as operatív programból nem részesült pályázati támogatásban, viszont az ebben az időszakban kiépített Balatoni Bringakörút mentesítésére jön létre jelen projekt, hiszen a tervezett nyomvonalat a BB nem érinti, ezen területek megközelítése ezidáig nem valósulhatott meg. 4.2. Jelen fejlesztési terület a településen nem került támogatásra az elmúlt időszakban. 5.1. A fejlesztés közvetlenül hozzájárul a vidéki népesség életminőségének javításához: ösztönzi a lakosságot és az ide látogatókat kerékpáros közlekedésre, hiszen egy kiemelte minőségű kerékpáros útvonal jönne létre. A BB sajnos az idő múlásával megrongálódott, így egyre kevesebb kerékpárost vonz az érintett szakasz. 5.2. A közlekedésfejlesztési intézkedések közvetlenül hozzájárulnak a Balatoni Bringakörút, ezáltal Gyenesdiás Nagyközség megközelíthetőségének előmozdításához, Gyenesdiás kerékpáros barát település fejlesztési koncepciója, program terv: A Balatoni kerékpáros körtúra egyre népszerűbb, Balatoni nyári szezontól függetlenül is növekvő látogatottságú. A TOP5 kerékpáros pihenőhelyek (lásd. I Love Balaton…) között is első helyen a Nyugat-Balatoni Régióhoz tartozó Gyenesdiási, Kárpáti Korzónál lévő (10.) Bringatanya szerepel (szerviz hely). Lásd az előzőekben röviden leírtakat Gyenesdiás kerékpáros céltelepülés. A kerékpáros túrát választók fontos szempontja turistacélok kiválasztása, a megfelelő pihenő állomások betervezése (pihenés, felfrissülés, kedvezőtlen időjárási időszak rövid idejű áthidalása, szerviz, étel, ital, tájékozódás, kitérő…), ebben Gyenesdiás a kerékpáros barát települési jelleghez igazodva, azt tovább fejlesztve tárgyi projekt programban a következőket kínálná: - kerékpáros parkolóhely kijelölése (2.), ahová a kerékpárosok meg tudnak érkezni, a lepakolásnak-, szerelésnek/beállításnak-, visszaérkezésnél az autós utazás előtti pihenésnek van kényelmes helye; - az AQUATIKA dombkilátó (1.) valójában egy egyedi turisztikai látványosság és kerékpáros pihenőhely is egyben, a pihenőhely kilátója a dombtető, a domboldal dombcsúszdájával játszótér a gyerekeknek, a padoknál, fedett dombba beépíttet esőbeállóban és nyitott kerékpártároló helyeken a kerékpárok lezárhatók, illetve a pihenőhely ivóvízzel is ellátott lesz; - az új 1,3 km hosszú tervezett Balaton parti kitérő / feltáró út (3.) egyrészt fenti pihenőhely elérését szolgája, másrész alternatív kerékpáros útvonalat is a vasút melletti nyomsávhoz képest a balatonparti természeti területben (fás/ligetes parti sáv), nemkülönben a strandok összekötő útja is; - a parti kerékpárút és gyalogút lekötés várhatóan népszerű lesz, mert feltárja a Diási és Gyenesi horgásztanyákat, játszótereket, kalandparkot, madárparkot és az Kárpáti korzó öko piacát is; - a fejlesztés részeként kerékpár tárolók kihelyezése történne az új pihenőhelyeknél (fedett) és a strand bejáratoknál, horgásztanyáknál; - parti sáv útja mellett, arra szervezett kis pihenőhelyek létesülnének paddal, kukával 100-150m-enként a pihenő forgalom megosztása, a természeti terület tisztaságának megőrzése érdekében. További fontos szempont a település Balatoni körútra történő biztonságos lekötése (Felgyenes és Feldiás felől a parti célterületek biztonságos elérésének biztosítása -> strandok, ökokalandpark… ), ezáltal a helyi nyaralók, lakosok, kiemelten a védtelenebb gyalogos/kerékpáros igényekre (idős, gyerek…) megfelelő infrastruktúra kialakítást ad, ami a munkahelyek elérését, turisztikához kötődő gazdaság élénkítését és a kevesebb jármű (járműről kerékpárra közlekedési módus váltás) / kisebb környezett terhelés elvárást is szolgálná.Ehhez a meglévő Balaton úti kerékpáros lekötés kerékpárost támogató forgalmi fejlesztését (Libás és Széchenyi úti csomópontok), valamint a Kapernaum- és Szent István kis forgalmú helyi utcák kerékpáros kijelölését és a Madách utca gyűjtőúti kerékpáros barát forgalmi kialakítását célozza a fejlesztés, amivel a 71-es út és a Balaton part közötti településrész kerékpáros barát komplex kialakítása valósulhat meg. Valójában egy helyi balatoni körút is kialakul. Tervezett kerékpáros célú fejlesztések, I. új kiépítések~1,3km: - 135m hosszon 2,25 m széles önálló kétirányú aszfaltos kerékpárút lekötés a szűk védett fasorral határolt Oppel Imre sétánytól függetlenül, azzal párhuzamosan; - Oppel Imre sétány és Lidó strand, valamint Gyenesi Horgásztanya bejáró bekötése (5.), ami kis forgalmú szervizút/feltáró út gyalogos és kerékpáros sétány is egyben 3 m szélességgel, 45m hosszon zökkenőmentes térkő burkolattal; - Balaton parti kerékpáros (2,0+0,25m) és gyalogos út / sétány (1,50m) létesül összesen 3,75m szélességgel 975m hosszon, kis pihenőhelyekkel (3 db) és az „Aquatika” dombkilátó nagy pihenőhellyel; - a Kárpáti korzó parkoló területétől a parti út a horgász tanya kis forgalmú útján lesz elérhető, ami 65 m hosszon 3-3,5 m széles zökkenőmentes térkővel valósulna meg; - 20 m hosszon a parkoló út kerékpáros sávja kerül felújításra; - 110 m hosszon 2,25 m széles önálló kétirányú aszfaltos kerékpárút lekötés épül a Balatoni körút kerékpárúthoz; - a Kárpáti korzó parkoló területe mellett 236 m járda épül (4.) a gyalogosok parkoló területtől elválasztása és a strand főbejárati előtér új létesítmény felőli feltárása érdekében 1,50m szélességgel. Tervezett kerékpáros barát utak fejlesztése, II. forgalomtechnikai fejlesztések, hálózat bővítések~2,7 km: - Balaton utca – Libás utca veszélyes csomópont kerékpáros átvezetésének rendezése, forgalomtechnikai fejlesztése szükséges (6-7.); - a Balaton utca szervizúti szakasza fejlesztendő a Széchenyi útig 130 m hosszon 2,5m széles aszfaltos szakaszon; - a Széchenyi utca kerékpáros nyom kijelölése új hálózati elemként Algyenes biztonságos lekötése érdekében; - Oppel Imre sétány kerékpáros nyom levezetése új kerékpáros barát hálózati elemként 20m csomóponti burkolt padkával; - Kapernaum-, Szent István utcák helyi kerékpáros hálózati elemként kijelölése (8.); - Madách utca kerékpáros barát forgalomtechnikai fejlesztése (9.); - vasútállomásoknál B+R, parkolónál P+R rendszer kialakítás vizsgálata. Tervezésnél felmerült problémák és kezelésük: - idegen területek –> terület elkerülés, területszerzés; - szűk közterületek -> forgalomtechnikai fejlesztések; - elépült területrészek -> elkerülés, forgalomtechnikai fejlesztés; - védett fasor -> elkerülés; - parti sáv talajadottságok (zagykazetta) -> talajvizsgálat, töltésalapozás geotextil+rács, cseretalaj; - balesetveszélyes csomópontok -> forgalomtechnikai fejlesztések; - problémás forgalmi környezetek -> forgalomtechnikai fejlesztések; - állagproblémák ->állapot javítás, felújítás; - kiépítési hiányosságok -> pótlás, új kiépítések; - félreérthető jelölések, bizonytalan közlekedés -> forgalomtechnikai fejlesztések; - láthatóság -> forgalomtechnika, növényirtás, parabolatükör… Új kerékpáros hálózat szabvány (e-ÚT 03.04.11 4.3. szerinti) besorolása: - Balatoni körút országos (OTRT) hálózati elem „A” hálózat (csatlakozás); - Tervezett parti kerékpáros feltáró út, mint körút alternatív lekötés és pihenőhely feltáró út „A” hálózat; - Balatoni úti kerékpárút „B” regionális hálózat (forg.t.fejl. érintett); - Madách utcai lekötés „C” helyi főhálózati elem; - Széchenyi, Kapernaum, Szent István helyi kis forgalmú utak kerékpáros hálózati kijelölése „D” helyi mellékhálózati elem. Tovább tervezésnél szükséges: - Kerékpáros Hálózati Terv (teljes településre, kiemelten az akcióterületre) - Tervzsűri (kerékpáros civil szervezettel egyeztetés/véleményezés, KKK) - Talajmechanika, talajvizsgálat, geotechnikai terv - Természeti területben vezetés miatt Környezeti hatásvizsgálat (Natura2000), zöldterület fejlesztési terv (javasolt) - Közlekedés/forgalomtechnika, vízépítés engedélyezési és kiviteli terv - Közlekedésbiztonsági audit - Közvilágítási terv - Pihenőhely építészeti terv - Pihenőhely vízellátási terv 1. Hozzájárulás a pénzügyi egyensúly fenntartásához: - Gyenesdiás Nagyközség Önkormányzata a 2007-2013-as időszakban uniós költségvetési forrásból finanszírozott operatív programból elnyert valamennyi pályázati támogatása esetén nem került visszafizetésre kötelezve. - A projekt megvalósításához kölcsön/hotel felvétele nem szükséges.


Zöldülő belváros Szolnokon

Szolnok

A „Zöldülő belváros Szolnokon” pályázat célja olyan fejlesztések megvalósítása, melyek javítják a Szolnok városközpontjának általános környezeti állapotát, segítik a település fenntartható fejlődési pályára állítását. A projekt keretében Szolnok belvárosában, a Hősök tere és környékének megújítására kerül sor. Itt a zöldfelület növényállományának rekonstrukciója valósul meg, klímatűrő őshonos fajok telepítésével. A park szomszédságában, az SZTK és a Pelikán Szálló közötti parkoló elbontásra kerül, a meglévő zöldfelületek megtartásával, valamint új zöldfelületek kialakításával együtt új parkolók létesülnek. A fejlesztés eredményeként létrejövő felület egyúttal piaci területként is funkcionál majd, a havi rendszerességgel megrendezésre kerülő helyi termékek vására helyszíneként szolgál majd a későbbiekben. A terület egységessé tétele érdekében a Szolnok Pláza előtti parkoló is átalakításra kerül, így lehetőség nyílik egy egységes városközponti látkép kialakítására, valamint a területen érvényben lévő – a mindennapokban nem praktikus – forgalmi rend újragondolására. A területen található transzformátor ház elbontásával és egy kisebb felszín feletti transzformátorral megnő a használható felületek nagysága és lehetőség nyílik egy elektromos autótöltő kialakítására is. A terület folytatásában, a Pelikán Szálló mögötti Hild téren közösségi célú fejlesztés eredményeképp szabadtéri színpad és az ahhoz kapcsolódó alapinfrastruktúra kialakítására kerül sor, mely a beavatkozással érintett területen megvalósuló rendezvények alapigényeit szolgálja majd. Ennek a fejlesztési elemnek köszönhetően lehetőség nyílik majd a Helyi termékek vásárát kiegészítő kísérőprogramok lebonyolítására anélkül, hogy az a vásárok lebonyolítását zavarja. A beruházás megvalósítását a helyi civil szervezetekkel együttműködésben megvalósított helyi akciók adják, melyek a fenntartható fejlődés elősegítését szolgálják, egyúttal hozzájárulnak a pályázat komplexitásához. A kísérő programok célja a környezettudatosság és integrált szemlélet erősítése a lakosság körében. Közvetett módon pozitív hatást fejtenek ki a pályázatban megvalósuló fejlesztés lakossági elfogadtatásához, melyet tájékoztató fórumokkal is erősíteni kíván a pályázó. A fejlesztés eredményeképp egy élhetőbb centrum jön létre, a gyalogos tengelyek mentén kialakított közlekedő folyosókkal, esztétikus és a városklímát javító zöldfelületek kialakításával, fásítással, a városképhez illeszkedő, modern és esztétikus utcabútorok kihelyezésével. A parkoló átalakításnak köszönhetően enyhülnek a parkolási gondok a célterületen, a kibővített parkolási felület biztonságosabb, rendezettebb és használhatóbb belvárosi területet biztosít, mely egyben esztétikai szempontból is jobban illeszkedik a tervezési terület határain már korábban megvalósult beruházásokhoz. A pályázati felhívás 3.1.1.2 pontja szerinti Választható önállóan támogatható tevékenység keretében megvalósul a Hősök tere zöld infrastruktúra hálózatának rekonstrukciója klímatűrő és őshonos fafajok telepítésével. A területhez szorosan kapcsolódó parkoló átalakítása szintén zöldfelület növeléssel jár, mely javítja a városmag klímáját, esztétikus, a helyi lakosság szokásokhoz igazodó gyalogos tengelyek kialakításával pedig élhetőbb és biztonságosan használható terület kialakítására nyílik mód. Gazdaságélénkítő tevékenységként a pályázati felhívás 3.1.1.2 pontja szerinti Választható önállóan támogatható tevékenységek közül a c) pont I.1. pontja szerinti piaci terület kialakítása valósul meg. Az ahhoz kapcsolódó tárgyi eszközbeszerzéssel. A pályázati előírásokkal összhangban az elektromos járművek használatához szükséges alapvető töltő-infrastruktúra kiépítésére is sor kerül egy egyállásos töltőállomás kialakításával. Az átalakított parkoló a havi rendszerességgel megrendezésre kerülő helyi termékek vásárának helyszíneként is funkcionál majd, melynek célja a település és vonzáskörzetében működő helyi kistermelők, kézművesek, népi mesterek portékáinak bemutatását és termékeinek piacra vitelét célozza. A kezdeményezés támogatja a fenntartható fejlődést azáltal, hogy a termékek közvetlenül jutnak a termelőtől a fogyasztóig, így a fogyasztási lánc lerövidül. A beruházáshoz kapcsolódóan egy mobil színpad létesítésével, az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra kiépítésével a városközponti rendezvényeket, akciókat is kiszolgáló alapinfrastruktúra létesül, mely a pályázathoz kapcsolódó soft tevékenységek bázisaként funkcionál majd.


Fotovoltaikus rendszerek kialakítása a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal középületeinek vonatkozásában

Szolnok

Fotovoltanikus rendszerek kialakítása a központi költségvetési szervek részére ( KEHOP 5.2.11 pályázat ) a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal épületein. A következő megvalósítási helyszíneken: Szolnok, Kossuth L u. 6-8, Szolnok, Kossuth tér 5/a, Szolnok Kossuth L u. 2, Szolnok, Vízpart krt 32. Szolnok Ady E. u. 37. Mezőtúr Rákóczi u. 3. Kunhegyes, Szabadság tér 9-10. Karcag, Madarasi u. 27. Karcag, Ady E. u. 4 szám alatti ingatlanok esetében. Az épületek energiaellátása az E-ON Zrt. közcélú hálózatáról történik. A beruházás során az épületekben napelemes kiserőmű (HMKE) valósul meg. A beruházások során az épületekben átfogó villamos korszerűsítés nem történik, csak a kiserőmű létesítéséhez kapcsolódó alábbi villamos feladatokat kell elvégezni: - Napelemes kiserőmű létesítése - A meglévő villámvédelem a napelemes rendszer miatti átalakítása Az energia hatékonyság növelése céljából az épületek tetején napelemes kiserőmű létesül. A napelemek hálózatra kapcsolt invertereken keresztül kapcsolódnak a meglévő villamos rendszerre. A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (VET) értelmében az 50kW alatti egységteljesítményű kiserőművek „háztartási kiserőműnek” minősülnek. A megtermel energia elszámolása ún. szaldó elszámolással történik. Ez azt jelent, hogy a fogyasztónak az adott elszámolási időszakban a vételezett és a megtermelt energia különbségét kell a szolgáltatónak megfizetni. Termelőegység hálózati visszahatása: A berendezés a várható hálózati visszahatás szempontjából megfelel az érvényben lévő El¬osztói szabályzat előírásainak. A termelő berendezés által okozott hálózatszennyezések (relatív THD / flicker / feszültségváltozások stb.) nem nagyobbak az MSZ EN50160 szab¬ványban meghatározott feszültségminőségi határértékek 1/5-énél. Az inverter által a háló¬zatba visszatáplált áram alakja szinuszos, nagyon alacsony harmonikus torzítással, a jelala¬kot folyamatos mikroprocesszoros szabályozás biztosítja. Termelőegység galvanikus leválasztásának biztosítása: A rendszer teljesen automatikusan üzemel. Amikor az inverter bemeneti feszültsége eléri a beállított bekapcsolási értéket, az inverter hálózatra kapcsolódik. Hálózati szinkron megszű¬nése (táplálás kimaradás) esetén az inverter azonnal leválik a hálózatról, zárlatra nem táplál, szigetüzemben nem képes működni. A fenti feltételeket az AC oldalon galvanikus leválasz¬tást biztosító megszakító rendszer biztosítja, amit az inverterbe épített védelmi rendszer mű¬ködtet. A védelem folyamatosan figyeli a csatlakozási pont villamos paramétereit (frekvencia, feszültség, impedancia), és a közcélú hálózaton, a felhasználó hálózatán vagy a termelő berendezésben bekövetkező hiba esetén működteti a megszakító rendszert. Az alkalmazott kapcsolóberendezés zárlati megszakító képessége biztosítja, hogy a beépítés helyén fellépő zárlati áramot károsodás nélkül elviselje. Környezetvédelem: Kivitelezéskor különös gondot kell fordítani a környezet védelmére. Törekedni kell a környezetbarát technológiák alkalmazására. A munkaterületet rendezett és tiszta állapotban kell visszaadni rendeltetésének. Kivitelezéskor gondoskodni kell arról, hogy sem a felszíni, sem a felszín alatti vizek ne szennyeződjenek.


Albertirsa Önkormányzati épületeinek energetikai korszerűsítése

Albertirsa

Albertirsa Város Önkormányzata elhatározta, hogy az önkormányzati tulajdonú épületein energetikai korszerűsítést hajt végre, melynek keretében 4 épületen (Albertirsa Általános iskola (2730 Albertirsa Táncsics utca 5.), Albertirsa Általános iskola konyha, étkező, tornatermi szárny (2730 Albertirsa Győzelem utca 2.), Albertirsa Polgármesteri hivatala (2730 Albertirsa Irsay Károly utca 2.), Albertirsa Családsegítő épülete (2730 Albertirsa Dózsa György út 23.).) valósul meg az épületek teljes homlokzati és padlás/tető szigetelése, valamint a nyílászárók cseréje. Emellett az iskola nagy épületére napelemes rendszer telepítése történik meg. Az eredeti tervdokumentációk nem állnak rendelkezésre, ezért állapot felmérési tervek készültek. Kivitelezésre szerződés van. PH: Az épület bruttó 697,55 m2 nagyságú, két ütemben került kialakításra. A régi téglalap alakú épületszárny magastetős, kontyolt szerkezetű, mely egy T alakú lapostetős épületrészhez csatlakozik. Az összes homlokzat egyszerűen vakolt változó magasságú lábazattal. Az épület homlokzata felújításra szorul. Az épület jelenleg vakolt lábazatú, amely elfogadható állapotú, helyenként megrepedt. A homlokzat vakolata több helyen meglazult, megrepedt. Az épület szinte összes nyílászárója régi, rossz állapotú fa anyagú. Családsegítő: A szociális ellátási funkciójú épület bruttó 219,4 m2 nagyságú. A T alakú beépítéshez utólag készülhetett egy melléképület funkciójú tároló. A födémrész fa szerkezetű padlóterítéssel, valamint salakfeltöltéssel borítva. Az összes homlokzat egyszerűen vakolt, körülbelül 75-80 cm magas kiugró lábazattal. Az épület homlokzati felújításra szorul. A teljes épület jelenleg vakolt lábazattal van ellátva, amely viszonylag jó állapotú. A homlokzat vakolata a többi részen festéssel van ellátva, mely helyenként levált már a falfelületről. Az épület összes nyílászárója elavult, régi fa nyílászáró, így cseréje indokolt. Az épületen belül a festés javasolt mind a csempe feletti falfelületen, mind pedig a mennyezeten. Az épület körüli járda állapota megfelelő, annak felújítása nem indokolt. Az üzemelő, illetve nem üzemelő kéményfejek állapota megfelelő, elbontásuk nem szükséges. A padlástéri födém jelenleg nem hőszigetelt. Iskolák: Albertirsán jelenleg két épületben folyik az oktatás. A Táncsics úton az albertin élő alsós, míg a Győzelem úton a felsős diákok tanulnak. - Alsó tagozat: Az oktatási funkciójú épület bruttó 976,47 m2 nagyságú. Az épület két ütemben készült, teljesen azonos stílusban egy tűzfallal elválasztva. A tetőtér beépítetlen, csak tárolásra használják. Az összes homlokzat egyszerűen vakolt, körülbelül 95 cm magas kiugró lábazattal. Az épület homlokzati felújításra szorul. A épület egy része műkő lábazattal, másik része vakolattal van ellátva, amely rossz állapotú. A homlokzat vakolata a többi részen festéssel van ellátva, mely helyenként meglazult, levált a falfelületről. Az épület összes fa nyílászárója elavult, így cseréje indokolt. - Felső tagozat: Az iskola tornacsarnokát és többszintes épületét az 1980-as években adták át. 2006-ban történt meg az épület felújítása. Ekkor kapott az iskola tetőteret is. Az oktatási funkciójú épület bruttó 6262,27 m2 nagyságú. Az épület szerkezetileg 4 részre osztható. A első téglalap alakú szárny a nagy belmagasságú tornacsarnok, valamint egy két+tetőtéri szintes épület kombinációja. A második Z alakú épületrész két szintes+tetőtéri beépítésű. A harmadik egy egyszintes étkező funkciójú épület. A negyedik egység pedig a közlekedők, megy két részen háromszintes lépcsőház, másrészt pedig egy egyszintes üvegtéglás folyosó. A tetőtér minden épületnél beépített. Az összes homlokzat egyszerűen vakolt, körülbelül 60-70 cm, illetve 30 cm magas visszaugró lábazattal. Az épület homlokzati felújításra szorul. A épület egy része jelenleg vakolt lábazattal, másik része tégla borítással van ellátva, amely viszonylag jó állapotú. A homlokzat vakolata a többi részen festéssel van ellátva, mely helyenként meglazult, levált a falfelületről. Az első szárny utcafronti részén jelenleg 5 cm vastag hungarocell szigetelés van. Az épület összes nyílászárója elavult, cseréje indokolt. A konyhaépület a Tessedik Sámuel Általános Iskola tanulói étkeztetését látja el. Az épület bruttó 450,94 m2 nagyságú, egyszintes, nyeregtetős kialakítású. Az összes homlokzat egyszerűen vakolt 30 cm magas lábazattal. Az épület homlokzati, valami a belső szellőzési rendszer felújításra szorul. A épület jelenleg vakolt lábazatú, amely rossz állapotú. A homlokzat vakolata sok helyen meglazult, levált a falfelületről. Az épület összes nyílászárója 2006-ban műanyagra lett cserélve. Javaslatok az épület felújítására: -Régi korszerűtlen nyílászárók bontása, új fokozott hőszigetelésű nyílászárók (U=1,0 W/m2K) beépítése valósul meg -Az épületen 15 cm vastag homlokzati EPS hőszigetelés készítése műgyanta nemesvakolattal megtörténik -Padlásfödémre 25 cm vastag ásványgyapot, a lapostetőre 10 cm vastag lépésálló hőszigetelés kerül


Találatok: 99 db